VIKTIG INFORMATION ANGÅENDE FRITIDSVERKSAMHETEN

17 FEB 2022 11:32
  • Uppdaterad: 17 FEB 2022 11:32

Fritidsverksamheten för barn och ungdomar på Ryttarstadion bedrivs frikopplat från ridskolans verksamhet genom föreningen Ryttaralliansen i Stockholms (RAS) försorg med bidrag från Stockholms Stad.

Den 20 januari 2022 fattade RAS beslut om en omorganisation som medför att man inte ska ha några anställda. RAS kommer i framtiden endast ha en administrativ och samordnande funktion. Samtliga fritidsledare verksamma på de berörda ridklubbarna runt om i Stockholm har mot denna bakgrund sagts upp men kommer att fortsätta arbeta under sin uppsägningstid. Med start under våren/sommaren 2022 kommer fritidsledaruppdraget istället att bemannas genom respektive ridklubbs försorg.

Vår nuvarande fritidsledare Eva Sundberg har tyvärr valt att inte fortsätta som fritidsledare efter omorganisationen men hon kommer fortsatt vara aktiv i Swartlings Ryttarförening.

Eventuella frågor om omorganisationen i RAS besvaras av Marcus Andersson, sekreterare i Ryttaralliansen (tel. 0702-629607)

Kontaktperson för fritidsverksamheten på Ryttarstadion, Benita Funke (tel. 0733-502818)

Skribent: Benita Funke
E-post: Adressen Gömd