Här kan ni se vad som hänt tidigare

Lovaktiviteter i stallet

2023-06-11

Välkommen att vara med på lovaktiviteter i stallet. Ni skriver upp er per dag på listorna i stallet.

Välkomna till Sommarhoppet

2023-05-30

Mini-Usek fixar käpphästtävling. Anmälan görs i stallet :-)

Stort tack till alla ni som kom och städade

2023-05-15

Vilken härlig uppslutning det blev på städdagen igår!

Vi var runt 25 barn och vuxna som var med och städade i ridhusen, sopade framför stallet och planterade blommor. Vi fikade i den härliga solen och lärde känna varandra. Hästarna som stod i hagarna närmast stallet verkade också roade av att det var lite liv och rörelse på stallbacken 😊

Ett stort tack också till Hemköp Matglädjen på Jungfrugatan som sponsrade föreningen med de fina blommorna.

Tack till alla ni som kom!

Vårfest i stallet 27:e maj

2023-03-18

Kom och fira in våren med oss.

Städdag 15:e maj

2023-04-15

Våren kommer smygande nu och då blir man ju sugen att städa. :-)

Kom till stallet och hjälp oss att göra fint för hästarna den 14/5 från 10:00.

Fritidsledare hos Swartlings

2023-04-04

Ni vet väl att vi har fritidsledarverksamhet på Swartlings? Det är Gunilla Swartling som leder denna viktiga uppgift hos oss.

Fritidsledarens främsta uppgift är att erbjuda klubbens medlemmar, upp till 20 år, en trygg, inbjudande och meningsfull fritid när de vistas på anläggningen – utanför ridskolans lektionsverksamhet. Att aktivt motverka utanförskap och vara en god förebild i umgänget med hästar och människor

Fritidsledaren anordnar roliga aktiviteter som bland annat pyssel, teori om hästar och ridning, spel, hjälp med läxläsning med mera.

Fritidsledare finns tillgänglig nedan tider i Ryttarbaren:
Vardagar ca 15-18
Helg ca 14-18

Gillar du att teckna?

2023-03-30

Var med i vår teckningstävling i april!

Dags för sista deltävlingen i Breija cup

2023-03-18

Vi pantar till en ponny

2023-03-12

Kom med all er pant till oss! Kan ni inte komma just denna dag så går det bra att ta med den när du är i stallet och lämna i någon av våra pantalådor som står uppställda i stallet.

Välkomment till årsmöte för Swartlings Ryttarförening

2023-01-16

Tömkörning med Anders Eriksson

2023-01-07

Swartlings Ryttarförening och Blå Stjärnan arrangerade med Fredrik Herlin Hjorth i spetsen en tömkörningsclinic med den välrenommerade Anders Eriksson.

Under 3,5 timme gav Anders, med hjälp av Evert och Affi, oss värdefulla tips på hur vi kan jobba tillsammans med våra hästar från marken. Hur vi kunde tänka för att få hästen att slappna av i sina gångarter och jobba rätt med sin muskulatur.

Självklart dukade vi upp med fikabord som skulle mätta och värma deltagarna.

Stort tack till alla som gjorde eventet till en succé och ett extra tack till Anders, Evert och Affie.

Preposition Trail 1/1 - 2023 Kl 13:30

2022-12-29

Lucia och tävling på samma dag

2022-12-17

Vilken härlig dag vi fick tillsammans i lördags! Vi hade ett superfint luciatåg med Usek som sjöng sig igenom stallet ackompanjerade av Rocky.

Vi hade ett fikabord som dignade av härligheter tack vare Barbara Szymanska von Schultz, Susanne Byresjö, Katja Leander och Sara Rosendahl.

Det fanns också ponnyridning som Bodil Tillmann arrangerade tillsammans med Usek.

Efter luciatåget var det utdelning av pris för de tre som fått flest poäng under de tre deltävlingarna av Trailcup som arrangeras under hösten. Vann gjorde Isabella Forsén. Tvåa kom Ines Rybom och trea kom Nova Swartling.

Dagen avslutades med dressyrtävling med 16 startande och domare var Gustaf Nyblaeus. Resultatet för den tävlingen ser ni nedan.

Stort tack till alla ni som hjälpte till att göra denna dag minnesvärd!

Resultat Dressyrtävling

2022-12-17

Resultat för Dresyrtävlingen i lördags

VÅRSCHEMA 2023

2022-11-08

Här kan ni se vårens schema.

samt möjligheten till delbetalningav ridavgiften.

TÄVLINGAR I DAGARNA TRE

2022-11-07

Nu pustar vi ut efter två intensiva helger med tävling i både hoppning och dressyr. Under förra helgens två dagar hoppning hade vi ca 150 startande för både ponny och stor häst. Så söndagen var det också final i Allvenskan div IV där även Swartlings ryttarförening har med ett lag. Laget kom fyra för dagen och vi har ännu inte fått veta vår slutställning i tävlingen.

Denna lördag hade vi dressyrtävling för ponny med över 50 starter. Det var återigen en mycket uppskattad tävling av de som deltog.

Vår tävlingsledare Elin Hellström berättar också att vi får bra betyg av de domare som varit delaktiga i tävlingarna, som också berömmer vår anläggning.

Vi vill rikta ett stort tack till alla er som deltog under dessa tre dagar med tävlingar. Utan våra duktiga funktionärer hade detta inte varit möjligt.

RESULTAT TRAILCUP 2

2022-10-17

Bra jobbat alla deltagare!

TRAILCUP 2 STARTLISTA

2022-10-15