Swartlings Ryttarförening (SwRF) är en ideell ryttarförening vid Swartlings Ridskola på Ryttarstadion. Föreningen är till för dig som är lektionsryttare på ridskolan. Vi har ett nära samarbete med ridskolan och vi är anslutna till Svenska Ridsportsförbundet.

För att du ska kunna delta i ridning eller andra aktiviteter anordnade av Ridskolan eller Ryttarföreningen är medlemskap i SwRF obligatoriskt. Genom vår ideella förening kan vi bland annat ansöka om Lokalt Aktivitetsstöd, vilket är ett viktigt stöd för vår ungdomsverksamhet.

SwRF arbetar för att på olika sätt främja medlemmarnas ridintresse och för att skapa en trevlig rid- och stallmiljö. Vi arbetar för att skapa en miljö där kamratskap och säkerhet står i fokus för såväl barn som vuxna. Föreningen bekostar bl. a hyran för vårt fina klubbhus, musikanläggningen i ridhuset, subventioner av klubbkläder, subventioner av juniorernas aktiviteter som ex ryttartävlingar, voltigekurser, hoppträningar, studiebesök och kurser via Svenska Ridsportförbundet.

Vi i föreningen ordnar också olika aktiviteter i syfte att främja kompisskapet i stallet. Alla aktiviteter anslås på anslagstavlor i stallet ochi klubbhuset samt via medlemsmejl och Stallnytt här på vår hemsida.

Medlemskap

Swartlings Ryttarförening (SwRF) är en ideell ryttarförening vid Swartlings Ridskola.

För att delta i av Ridskolan eller Swartlings Ryttarförening anordnade aktiviteter är medlemskap i SwRF obligatoriskt.

Avgift för medlemskap per kalenderår betalar du till bankgironummer 5593-2065.

Ange: Namn, telefon, e-postadress samt 10-siffrigt födelsenummer.

• Junior: 250 kr
  • Senior: 450 kr

Medlemskap för dig som inte rider på ridskolan

För dig som vill tävla för Swartlings men inte rider på ridskolan ska du anmäla dig via nedan knapp.

Försäkring

I medlemskapet ingår en olycksfallsförsäkring under rid/stallaktiviteter

Medlemstidningen Häst&Ryttare

Som medlem i en klubb får Du vår medlemstidning Häst & Ryttare. Tidningen ingår i medlemsavgiften och kommer direkt hem i brevlådan.
Förutom aktuell information från förbundet kan Du läsa om allt möjligt som är av intresse för den ridintresserade, som olika grenar, träningstips, ryttarprofiler, hästskötsel och mycket mer.

Aktiviteter

Juniorer subventioneras vid interna och externa ryttartävlingar. Deltagande i aktiviteter ordnade av junior–/seniorstyrelsen i samarbete med Ridskolan. Aktiviteter anslås på anslagstavlor i stallet ochi klubbhuset.

Övriga förmåner

10 % rabatt på Stenbergs läder vid köp av rid samt hästutrustning.

15% rabatt på klubbkläder hos Hööks

10% rabatt på Stockholms Hästbutik